Átalakulóban a fogyasztói trendek a szörppiacon
Szörp volt, van és lesz! Átalakulóban a fogyasztói trendek a szörppiacon
Itt a nyár, reneszánszát éli a szörp-fogyasztás
Több generáció is elmondhatja: málna vagy narancsszörpön nőtt fel, gyermekkorában nem fordulhatott elő, hogy ne legyen belőlük néhány üveggel a kamrában. Akkoriban még nem volt ennyiféle üdítőital, mint ma, és szörpök terén is főként e két íz közül lehetett választani. Napjainkban elképesztően széles kínálatban van részünk szomjoltók terén is, azonban ez a jellegzetesen magyar termék, nemhogy a feledés homályába veszne, de csillapíthatatlanul tündököl, sőt, képes rugalmasan illeszkedni az évről-évre megjelenő, legmodernebb trendekbe.
A szörpök mindig is egy gazdaságos, pénztárcabarát alternatívaként voltak jelen a kereskedelemben, hiszen áruk a gyümölcsitalokénál lényegesen kedvezőbb. Mágel Ágnes, a FruttaMax szörpöket gyártó Yuva Kft. tulajdonos ügyvezetője szerint ez sikerének egyik titka.
„Nem beszélve arról, hogy míg gyümölcslevek esetében egy kész ízt kap a fogyasztó, a szörpöket tetszése szerint alakíthatja. Ha erőteljesebb, élénkebb ízt szeretne, többet tölt a poharába, ha pedig könnyed, alig érezhető ízesítésre vágyik, akkor kevesebbet” – jegyezte meg Mágel Ágnes.
Ízek terén csak a képzelet szab határt
A gyártók ma már ebben a termékkategóriában is bátran kísérleteznek, és bár továbbra is az alapízek, a málna és a narancs a legkedveltebbek, de az emberek szeretik és várják az újdonságokat, különlegességeket. Szinte nincs olyan gyümölcsíz, amiben ne készülnének szörpök, az izgalmas egzotikus gyümölcsökön át a bogyós változatokig.
Trendkövetésben az élvonalban
A szörpök, amellett, hogy ízek vonatkozásában erőteljesen felvették a versenyt az üdítőitalokkal, a kor jellemző trendjeibe is belesimulnak. Az egyik divatos irány a cukormentességre, illetve csökkentett cukortartalomra való törekvés itt is megjelenik. Az egészségügyi vagy más okokból ilyen típusú élelmiszereket választóknak szörpök terén sem kell kompromisszumot kötniük, számos íznek létezik „egészséges” alternatívája.
„A másik lényeges vonal a minél magasabb gyümölcstartalom elérése, amit mostanában igen megnehezítenek az elszabadult alapanyagárak. Cégünk azonban mindig elkötelezett volt a magas minőség mellett, így ebben nem alkuszunk” – avatott be a FruttaMax szörpök gyártója. Az elmúlt évben a gyártókat a NETA törvény változása döntés elé állította, miszerint vagy megemelik termékeik gyümölcstartamát 50 % - ra, vagy literenként a NETA adótartalmát kell beépíteniük termékeik árába. A gyártók úgy döntöttek, hogy megemelik a gyümölcs százalékát, így a fogyasztók mára már sokkal magasabb gyümölcstartalmú termékeket vásárolhatnak a boltok polcain.
A változás hogyan érintette Önöket, ezáltal termékeiket?
„Szörpjeinket a kezdetektől 50 % gyümölcstartalommal gyártottuk, így a NETA törvény változása nem érintett minket, de az új jogszabály viszont egy nagyon fontos termékelőnytől megfosztotta termékeinket. Mi mindig arra törekedtünk, hogy a versenytárs szörpöknél a FruttaMax magasabb gyümölcstartalommal készüljön, ezért arra a döntésre jutottunk, hogy mi 60 %-ra növeljük a gyümölcstartalmat. A rendkívül magas hígíthatóság, és ezáltal az előnyös késztermék liter ár is fontos szempontot élvez. Egy palackból 12 liter késztermék készíthető, ezáltal a környezetterhelés is sokkal kisebb.”
Sör vagy Szörp, Szörp vagy Sör?
Fogósnak tűnik a kérdés, mégsem az! Termékfejlesztés terén a Yuva Kft igyekszik élen járni az innováció terén, így a sör íz kedvelői már szörp formájában is fogyaszthatják kedvenc italukat, és alkoholtartalom nélkül, tökéletes sörélményhez juthatnak a FruttaMax Radler malátás szörp által.
„Azt gondoltuk, hogy ha a sörgyártók megjelenhetnek gyümölcsös ízekkel, miért ne jelenhetne meg egy szörpgyártó sörízű termékkel? Kitaláltuk és meg is valósítottuk a Radler szörpöt! A nyár közeledtével kitűnő kelléke lehet a kerti partiknak is, hiszen a többi szörpünkhöz hasonlóan magas hígítási aránnyal rendelkezik, egy 0,5 literes palackból szénsavas vízzel hígítva 12 liter radler készíthető” – ismertette Mágel Ágnes.
Gondolom itt még nincs vége a meglepetéseknek?
Nincs, hiszen cégünk elkészítette új termékcsaládja első termékét. Ez egy soft drink szirup, a FruttaMax tonic, mely már a kereskedelmi forgalomban elérhető, hasonlóan társaihoz, 0,5 literes kiszerelésben kapható az üzletek polcain. Termékünkből 12 liter késztermék készíthető tetszés szerint mentes vagy szénsavas vízzel hígítva. Egyébként FruttaMax szörpjeink kitűnő alapanyagok limonádék, koktélok készítéséhez, sőt a különböző szódagépekhez is.
Gyermeknapi ajándék a kicsiknek
Hogy a szörp fogyasztása a gyermekek számára ne csak ízélményt nyújtson, hanem külsőleg is tetszetős legyen, az általuk kedvelt rajzfilm figurákkal is készítünk szörpöket. A tavalyi évben a Mancs őrjárat figurái köszöntek a gyermeknapra rájuk, az idei évben pedig a Gummibär - Gumi macis csomagolásba öltöztettük a palackokat, sőt 2 új ízzel, a rágógumi és a tutti-frutti ízekkel kedveskedünk a legfiatalabb korosztálynak.
„Fontos számunkra, hogy a szörpfogyasztás hagyományát fenntartsuk, és minél szélesebb körű felhasználását népszerűsítsük. Felhasználható süteményekhez, joghurthoz, fagylatra, sőt még ízesíthetünk vele forró vagy hideg teát is. A variációknak csak a fantáziánk szabhat határt” – zárta gondolatait a Yuva Kft. tulajdonos ügyvezetője.
Fotók (forrás: Yuva Kft.)